Kualiti air dalam tubuh

Kita boleh terus hidup selama beberapa minggu tanpa makanan tetapi hanya dapat bertahan selama beberapa hari sahaja jika tiada air. Air memainkan peranan penting dalam kehidupan seharian. Air digunakan dalam minuman, masakan, menyediakan jus oren, susu bayi dan sebagainya. Air merupakan komponen Utama darah manusia dan diperlukan untuk fungsi metabolik, kepekatan elektrolit dan pengawalaturan suhu badan serta pelbagai fungsi tubuh lainnya. Hampir segalanya melibatkan air.

Hampir 70% daripada tubuh manusia terdiri daripada air.

Perhatikan contoh peratusan berikut:
? Tulang terdiri daripada 22% air.
? Darah terdiri daripada 83% air.
? Otak terdiri daripada 80% air.
? Otot terdiri daripada 75% air.
? Ginjal terdiri daripada 83% air.
Sebahagian dari fungsi-fungsi penting air:
? Mengawalatur suhu badan.
? Berfungsi sebagai pelarut untuk mineral, vitamin, asid amino, glukosa dan molekul kecillain agar mudah diserap ke dalam tubuh.
? Membawa oksigen ke seluruh bahagian badan.
? Melincirkan bahagian sendi (penting) untuk ahli sukan, penghidap artritis dan penghidap masalah musculoskeletal yang kronik).
? Penting untuk tindak balas kimia dalam badan.
? Bertindak sebagai penyerap hentakan di dalam mata dan saraf tunjang.
? Menyingkirkan hasil buangan berbahaya dari proses metaboli.

Oleh kerana air memainkan peranan penting dalam kehidupan, maka semakin ramai orang yang mengutamakan penggunaan air yang berkualiti untuk penyediaan minuman dan makanan. Kualiti air umumnya ditentukan menerusi sifat-sifat fizikal, kimia, biologi dan estetika (warna dan bau). Malangnya, air minuman yang anda minum setiap hari mungkin membawa lebih banyak ancaman berbanding dengan kebaikan.
Umumnya terdapat beberapa masalah yang sering mempengaruhi kualiti air yang diminum. lni termasuklah pencemaran air yang sangat serius.
Bahan Pencemar Yang Sering Terkandung Dalam Air Minuman :

? Sista dan Protozoa: Giardia dan Kriptosporidium menyebabkan cirit-birit, penyakit yang serius dan mungkin membawa maut serta memerlukan antibiotik untuk mengeluarkan mereka daripada tubuh manusia.

? Arsenik: Paras arsenik yang tinggi menyebabkan pelbagai jenis kanser termasuk kanser pundi hempedu, paru-paru dan kulit serta masalah kulit, diabetes, penyakit jantung dan kerosakan sistem saraf.

? Logam toksik seperti raksa dan plumbum: Logam toksik boleh mengakibatkan gangguan saraf yang merbahaya dan masalah kesihatan yang serius jika dimakan atau dihidu.
? Racun serangga clan rumpai : Mengancam kesihatan, menyebabkan kecacatan bayi dan kematian.

? Hasil sampingan klorin : Karsinogen berbahaya yang terhasil apabila klorin bertindak balas dengan sebatian organik dalam aIr.

? MTBE (metil-butil eter) : Pembekal oksigen untuk bahan api. Pada paras tinggi, ia boleh menjadi toksik dan karsinogenik.

Penting!!!!!


Klorin merupakan perosak dan pembunuh yang paling hebat pada zaman moden. Ia merupakan racun yang terpendam.” “Punca aterosklerosis yang mengakibatkan serangan jantung clan strok, tidak lain dan tidak bukan adalah klorin dalam air minuman.” - Koronari I kolesteroll Klorin, oleh Dr. Joseph M. Price, M.D.
Ringkasnya, klorin merupakan racun serangga mengikut takrif Agensi Perlindungan Alam Sekitar Amerika Syarikat (US EPA) di mana fungsi utamanya ialah untuk membunuh organisma hidup. Apabila kita meminum air yang mengandungi klorin, ia merosakkan sebahagian dari tubuh kita, memusnahkan sel dan tisu badan. Tambahan lagi bam-bam ini, kanser payudara yang kini menghinggapi seorang dari setiap lapan orang wanita di Amerika Utara dan lain-lain tempat juga telah dikaitkan dengan pengumpulan sebatian klorin di dalam tisu payudara. Kajian mendapati wanita yang menghidapi kanser payudara mempunyai kandungan organo-klorin (hasil sampingan pengklorinan) yang lebih tinggi di dalam tisu payudara mereka iaitu di antara 50% hingga 60% berbanding dengan wanita yang tidak menghidapi kanser payudara.
Adakah Selamat Meminum Air Yang Berklorin?
Jika klorin dapat membunuh bakteria dan ikan dalam akuarium, fikirkan apakah kesannya terhadap tubuh anda?
oleh Dr. Joseph M. Price, M.D.

Penapis Air.
KIni boleh di katakan setiap rumah mempunyai sekurang kurangnya satu penapis air.. bermula dari RM60.00 hinggalah yang RM20K. Namun, adakah anda yakin dengan penapis air anda? Anda pernah mengujinya? apa kata anda lihat Video kami.. Kami telah menguji beberapa jenis air yang di tapis oleh penapis air yang di jual di pasaran samada yang di jual di pasaraya atau pun dari produk jualan langsung yang ada di dalam negara kita !
Air Waterfilter Masih Beracun !

Hak anda untuk membuat pilihan ! Uji dan kaji sebelum membeli penapis air di pasaran ! kerana wang anda cukup bernilai, pastikan ia berbaloi. itu yang kami lakukan dan kami juga tidak boleh mempamirkan uji kaji kami terhadap waterfilter yang telah di lakukan kerana kami boleh di saman oleh syrikat berkenaan!
Oleh itu, kami sarankan..anda lakukan sendiri dan buktikan sendiri.. Lihat paparan di bawah ini..


Nak Join,Nak maklumat tentang biznes ini ,cadangan, komen atau apa2 yg anda ingin luahkan ..

Contact Form

Saya akan hubungi anda(emel@call)kemudian.. Perkara yang paling sukar dalam perniagaan bukanlah
“Bagaimana Untuk Menjual & Mendapatkan Keuntungan?” tetapi “Bagaimana Untuk Bermula?”….kerana jika tiada permulaan, maka tidak ada perniagaan - Steve Schricoff penulis buku “The Miracle Of Business
APA YANG ANDA LAKUKAN SEKARANG!!!!! Peluang hanya datang dan pergi "Dalam sistem sosial orang cina,anak lelaki adalah pewaris keturunan.Salah satu cara menunjukkan penghormatan kpd kedua ibubapa dan menggangkat mertabat keluarga adalah menjadi kaya.Satu-satunya cara menjadi kaya adalah melalui bidang perniagaan... " Landasan Kerjayaan Biznes Ini Telah Terbukti Hebat Ikut ajer landasan kerjayaan ini....usah lagi memandai mencipta roda yang lain. BUAT BIAR SAMPAI JADI INTAN JUTAWAN Bersama Group TAIPAN 181KB.......JATUH ...BANGUN.....LAWAN...... ACTION IS POWER

Mutiara Kata

"Kadang-kadang ALLAH Sembunyikan Matahari,DIA Turunkan Hujan,Ribut dan Petir..Kita Bersedih dan Tertanya-tanya Kemana Hilangnya Matahari?? Rupa-rupanya ALLAH nak Hadiahkan Kita PELANGI Yang AMAT INDAH"
"Hidup ini umpama Mesin Pengasah,samada ia menghancurkan anda atau menggilap anda..... Anda sendiri yang menentukannya."
"Laut mati..MATI hanya kerana ia menerima air dan tidak mengeluarkan setitik pun airnya.Ia sembelit dan sesak.Salah satu hukum hidup yang agung ialah hukum peredaran. Sentiasalah mengedarkan kebaikan dan kebaikan akan sentiasa mengedarkan anda."
"Jika kita tidak mampu menjadi garam untuk memasinkan ikan..jangan pula kita menjadi langau untuk merosakkan ikan tersebut."
"Apabila seorang Samurai sejati bertarung,Ia bersedia untuk menghadapi maut, tetapi yang lazimnya lawannyalah yang menemui ajal."
"Mereka yang berjaya sebenarnya lebih banyak gagal daripada yang tidak berjaya...hanya kerana mereka lebih banyak mencuba daripada mereka yang tidak berjaya." ANDA PERCAYA..... ANDA BUAT........ ANDA PASTI BERJAYA!!!

Sydney 2009 - Best

Sydney 2009 - Best
seks2u 468x60_01

"Tanam Pinang Rapat-Rapat, Supaya Senang Puyuh Berlari; Ku Pinang-Pinang Tak Dapat, Ku Beli Phero-X, Baru Jadi..." Phero-X : Teknik memikat Isteri melalui sains.
Powered By Blogger