Rahsia bisnes orang Cina


Rahsia Bisness Orang Cina

Bekerja Keras!
Sejarah bisnes orang cina:
“Jika dahulu berniaga air di tepi jalan , maka anaknya akan membuka restoran dan barangkali cucunya akan membuka kilang air dalam tin.”

“Jika maju lebih Berjaya daripada orang lain, kita tidak mempunyai pilihan kecuali bekerja dengan lebih kuat dan rajin”

Falsafah Bisnes Orang Cina:
“ Peniaga yang jatuh akan terasa sakit tetapi kesakitan itulah yang membuatkannya bangkit semula”

“Wang digunakan untuk menghasilkan wang”

“Kegagalan pertama tidak bisa melunturkan semangat . Sebaliknya membuatkan kita bertambah gigih.Gagal kali kedua dijadikan pengajaran. Kegagalan kali ketiga dilihat kebijaksanaan. Gagal yang seterusnya menguji kecekalan dan ketabahan”

“Apabila membabitkan diri dalam perniagaan , kita perlu menetapkan matlamat bagi mendapatkan keuntungan jangka panjang”

Seni Bisnes Orang Cina

“Dunia perniagaan penuh dengan sepak terajangnya. Oleh itu, peniaga perlu mempersiapkan dirinya dengan seni kungfu perniagaan bagi menghadapi sebarang bentuk serangan dan kemungkinan yang mendatang.”

Tip 1: Seni berniaga cukup halus dan tidak memadai dengan mempelajarinya secara teori . Berniaga perlu praktikal dan menuntut seseorang sentiasa bersikap fleksibel.

Tip 2: Peniaga perlu bersikap ringan tulang , peramah dan menjadikan pelanggan mereka sebagai saudara ataupun paling kurang , sebagai sahabat yang rapat.

Tip 3: Peniaga perlu mempunyai daya ketahanan , mental dan jiwa yang kuat.

Amalan Bisnes Orang Cina:
“Tanpa rugi tidak mungkin akan dapat untung.”

Tip 1: Majikan yang baik dan bertanggungjawab akan merangsang pekerjanya supaya bekerja lebih kuat dan berkhidmat dengan sepenuh hati.







Etika Bisnes orang Cina:
“Kerugian jangka masa singkat adalah laluan bagi mendapatkan keuntungan jangka masa panjang”

Tip 1: Peniaga tidak boleh terlalu rigit. Sebaliknya perlu membenarkan proses tawar menawar.

Rahsia Bisnes Orang cina:
“ Walaupun kasih sayang dan ketaatan tidak dapat di nilai dengan wang ringgit tetapi kekayaaan akan dapat memberikan kebahagian dan meningkatkan status sosial keluarga dalam masyarakat.”

Tip 1: Wang tidak pernah dijadikan sebagai halangan . Asalkan ada kemahuan , disitu ada jalan. Yang penting, kena berusaha , tabah dan tahan untuk hidup susah.

Petua Bisnes Orang Cina:
“Petua untuk Berjaya dalam bidang perniagaan adalah menjadi peniaga yang boleh dipercayai , mudah berurusan dan tidak cerewet.”

  • Bagi menjadi peniaga yang Berjaya, mereka perlu dapat memberi dan mendapatkan keyakinan para pelanggan.
  • Peniaga Cina tidak takut dan tidak kedekut mengeluarkan sedikit perbelanjaan asalkan mereka dapat menangkap dan memikat pelanggan.

Kejayaan Bisnes Orang Cina
“Kesabaran itu memang pahit tetapi buahnya amat manis sekali”

Bakat Bisnes Orang Cina
“Dimana ada air disitu ada Orang Cina”

  • Antara cirri-ciri yang dapat menunjukkan seseorang itu mempunyai bakat berniaga adalah mukanya bulat, dan manis dipandang, badan berisi, dahi cerah dan luas serta ghairah dengan wang.”(baca boleh,percaya jangan)

Kemahiran Bisnes Orang Cina

Emas yang tersembunyi hanya dapat dikeluarkan jika seseorang berusaha mencari dan mengggalinya.
  • Usahawan dan peniaga tulen tidak pernah menjadikan tempat sebagai alas an untuk tidak berniaga.
  • Dalam bidang perniagaan , tidak ada istilah sakit. Yang ada bangkit dan jangan takut pada benda yang pahit.
  • Mahir atau tidak seseorang peniaga hanya dapat diketahui selepas ia Berjaya mengatasi segala rintangan yang dihadapi dalam perniagaan yang berisiko tinggi
p/s: ambil yg baik,,yang buruk jangan ikut..

Nak Join,Nak maklumat tentang biznes ini ,cadangan, komen atau apa2 yg anda ingin luahkan ..

Contact Form

Saya akan hubungi anda(emel@call)kemudian.. Perkara yang paling sukar dalam perniagaan bukanlah
“Bagaimana Untuk Menjual & Mendapatkan Keuntungan?” tetapi “Bagaimana Untuk Bermula?”….kerana jika tiada permulaan, maka tidak ada perniagaan - Steve Schricoff penulis buku “The Miracle Of Business
APA YANG ANDA LAKUKAN SEKARANG!!!!! Peluang hanya datang dan pergi "Dalam sistem sosial orang cina,anak lelaki adalah pewaris keturunan.Salah satu cara menunjukkan penghormatan kpd kedua ibubapa dan menggangkat mertabat keluarga adalah menjadi kaya.Satu-satunya cara menjadi kaya adalah melalui bidang perniagaan... " Landasan Kerjayaan Biznes Ini Telah Terbukti Hebat Ikut ajer landasan kerjayaan ini....usah lagi memandai mencipta roda yang lain. BUAT BIAR SAMPAI JADI INTAN JUTAWAN Bersama Group TAIPAN 181KB.......JATUH ...BANGUN.....LAWAN...... ACTION IS POWER

Mutiara Kata

"Kadang-kadang ALLAH Sembunyikan Matahari,DIA Turunkan Hujan,Ribut dan Petir..Kita Bersedih dan Tertanya-tanya Kemana Hilangnya Matahari?? Rupa-rupanya ALLAH nak Hadiahkan Kita PELANGI Yang AMAT INDAH"
"Hidup ini umpama Mesin Pengasah,samada ia menghancurkan anda atau menggilap anda..... Anda sendiri yang menentukannya."
"Laut mati..MATI hanya kerana ia menerima air dan tidak mengeluarkan setitik pun airnya.Ia sembelit dan sesak.Salah satu hukum hidup yang agung ialah hukum peredaran. Sentiasalah mengedarkan kebaikan dan kebaikan akan sentiasa mengedarkan anda."
"Jika kita tidak mampu menjadi garam untuk memasinkan ikan..jangan pula kita menjadi langau untuk merosakkan ikan tersebut."
"Apabila seorang Samurai sejati bertarung,Ia bersedia untuk menghadapi maut, tetapi yang lazimnya lawannyalah yang menemui ajal."
"Mereka yang berjaya sebenarnya lebih banyak gagal daripada yang tidak berjaya...hanya kerana mereka lebih banyak mencuba daripada mereka yang tidak berjaya." ANDA PERCAYA..... ANDA BUAT........ ANDA PASTI BERJAYA!!!

Sydney 2009 - Best

Sydney 2009 - Best
seks2u 468x60_01

"Tanam Pinang Rapat-Rapat, Supaya Senang Puyuh Berlari; Ku Pinang-Pinang Tak Dapat, Ku Beli Phero-X, Baru Jadi..." Phero-X : Teknik memikat Isteri melalui sains.
Powered By Blogger