Bersyukur,bersyukur dan bersyukur....

Bila bersyukur, nikmat yang dilimpahi dalam hidup akan ditambahkan lagi. Dalam aspek Law of Attraction, rasa bersyukur merupakan perasaan yang sungguh kuat dan mampu meningkatkan getaran tenaga positif lalu menarik lebih banyak situasi-situasi positif dalam hidup Anda.

Tapi, kat mana yang kita nak bersyukur ni? Bersyukur pada apa yang Anda ada sekarang, segala apa yang Anda miliki dan segala apa yang dipunyai oleh Anda hari ini.

Setiap pagi saya bangun, saya amat bersyukur kerana saya ada peluang untuk mencemerlangkan hari-hari saya. Sebelum saya tidur, saya amat bersyukur kerana saya dapat menggunakan hari ini untuk menimba ilmu bagi memajukan lagi pencapaian diri saya.

Anda juga boleh lakukan perkara yang sama. Bila bangun esok pagi, akan rasa ceria.

Selain itu, saya bersyukur dengan apa yang saya ada sekarang dan dengan apa yang akan saya dapat di masa akan datang dalam imaginasi saya. Imaginasi jika digabungkan dengan rasa kesyukuran merupakan satu perasaan yang sungguh kuat yang mampu menarik apa saja yag Anda mahukan. Selain itu, jika Anda selalu berbuat demikian, ia akan menjadikan Law Of Attraction menarik kemahuan Anda datang lebih cepat dari yang sepatutnya.

Dengan syarat, hilangkan segala keraguan, kesangsian dan segala kemusyukilan. Bila ia ada walaupun sedikit, ini akan membantutkan proses penarikan LOA dan apa yang Anda sangsikan itulah yang akan jadi realiti.

Jika Anda ragu (walaupun sedikit) yang LOA takkan menjadi dan takkan dapat menarik apa yang Anda mahukan, maka itulah yang jadi realiti di mana apa jua yang Anda imaginasikan tak menjadi, kerana Anda pernah memikirkan ia tak menjadi!

Simple. Jadi, buangkan keraguan, tambahkan keyakinan dan panjatkan lebih banyak kesyukuran. Buang habis keraguan tu, sehabs yang mungkin sampai dah takde yang tinggal.

Rasa bersyukur yang mendalam membangkitkan keceriaan dan membuatkan Anda merasa lebih tenang. Bagi diri saya, bila saya mula susah hati dan rasa sedikit tertekan, saya lihat pada benda-benda yang saya ada, family saya, moto nouvo saya, pc saya,kawan-kawan taipan181 saya, orang kampung saya dan kemudian saya panjatkan rasa syukur kerana saya ada semua ini.

Kesan daripada itu, rasa menjadi lebih tenang, lebih bermotivasi dan mampu menghadapi tekanan dengan penuh yakin. Saya juga pernah sesekali takde duit dan pernah banyak kali strategi promisi saya tak membuahkan hasil. Tetapi, saya tak fokus pada segala yang tak berhasil tu tapi pada semua benda yang saya miliki di depan mata saya.

Bila dah nampak, tiba-tiba timbul rasa syukur, kerana dalam minda saya sudah tertanam suis automatik yang bila saya nampak benda-benda tu rasa syukur akan timbul dengan sendirinya.

Kesan daripada itu, selepas beberapa hari, untung dah mula 'masyuk' secara konsisten dan promosi agak menjadi dengan idea-idea baru. Hidup saya juga mdah menjadi lebih stabil selepas itu. Jadi, buat senarai Anda sendiri, jika ia berkesan untuk saya, ia berkesan untuk Anda juga.

Rumusannya, kita lebih senang untuk mencapai apa yang kita mahu bila kita berada di dalam keceriaan berpanjangan dan sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang ini. Bila dah selalu buat, Anda akan mula perasan yang rahmat hidup takkan pernah habis. Inilah yang dipanggil 'abundance' dalam kebanyakan buku-buku kuasa minda.

Perbuatan bersyukur juga dapat meningkatkan motivasi diri Anda. Dikala Anda tidak bermotivasi, cuba lihat sekeliling Anda dan fokus pada apa yang Anda ada lalu ucapkan rasa bersyukur. Buat senarai benda-benda dan segala apa yang Anda mahu bersyukur kerana ia ada pada Anda.

Contohnya, Anda boleh selalu online untuk membaca blog ini, mampu bangun pagi dengan penuh ceria, Anda masih ada kelima-lima deria Anda dan Anda mempunyai minda yang cukup hebat juga yang tak terhingga kuasanya. Anda juga ada kerjaya tetap, mempunyai keluarga bahagia, mampu mengambil makanan 3 kali sehari dan mampu ada duit untuk membeli keperluan Anda.

Jangan bandingkan dulu dengan sesiapa, cuma panjatkan kesyukuran kerana semua itu ada pada Anda.

Jangan sesekali asyik tumpukan fikiran pada benda yang Anda rasa kurang dan menyebabkan Anda rasa tertekan, seperti tak cukup duit, takde hanphone baru, tak dapat beli baju baru, selalu tak dapat online, takde idea nak tulis artikel baru ataupun takde ransangan motivasi untuk memulakan hari baru. Sebab, bila Anda berbuat begini, LOA akan terus menarik situasi-situasi negatif datang pada Anda serta merta lalu menjadikan Anda semakin teruk dari yang sebelumnya.

Kesan daripada itu, hidup Anda takde kemajuan dan apa yang Anda inginkan bagaikan jauh tak tercapai. Mengapa? Sebab Anda menumpu fikiran pada kekurangan Anda dan tak pernah bersyukur sedikit pun dengan apa yang Anda miliki.

Jadi, tumpukan pada apa yang Anda ada sekarang ini (bukan yang takde dan yang Ada rasa kurang) serta selalu bersyukur dengan sepenuh hati, seikhlas hati. Lafazkan dengan rasa terharu dan biar Anda rasakan kesyukuran itu meresap jauh ke dalam seluruh badan Anda. Oh ya, lebih baik lafazkan dengan nada berbisik.

Amalkan selalu, kerana ia dapat menyuntik motivasi dan 'menyelamatkan' Anda dari perangkap pemikiran negatif.

Nak Join,Nak maklumat tentang biznes ini ,cadangan, komen atau apa2 yg anda ingin luahkan ..

Contact Form

Saya akan hubungi anda(emel@call)kemudian.. Perkara yang paling sukar dalam perniagaan bukanlah
“Bagaimana Untuk Menjual & Mendapatkan Keuntungan?” tetapi “Bagaimana Untuk Bermula?”….kerana jika tiada permulaan, maka tidak ada perniagaan - Steve Schricoff penulis buku “The Miracle Of Business
APA YANG ANDA LAKUKAN SEKARANG!!!!! Peluang hanya datang dan pergi "Dalam sistem sosial orang cina,anak lelaki adalah pewaris keturunan.Salah satu cara menunjukkan penghormatan kpd kedua ibubapa dan menggangkat mertabat keluarga adalah menjadi kaya.Satu-satunya cara menjadi kaya adalah melalui bidang perniagaan... " Landasan Kerjayaan Biznes Ini Telah Terbukti Hebat Ikut ajer landasan kerjayaan ini....usah lagi memandai mencipta roda yang lain. BUAT BIAR SAMPAI JADI INTAN JUTAWAN Bersama Group TAIPAN 181KB.......JATUH ...BANGUN.....LAWAN...... ACTION IS POWER

Mutiara Kata

"Kadang-kadang ALLAH Sembunyikan Matahari,DIA Turunkan Hujan,Ribut dan Petir..Kita Bersedih dan Tertanya-tanya Kemana Hilangnya Matahari?? Rupa-rupanya ALLAH nak Hadiahkan Kita PELANGI Yang AMAT INDAH"
"Hidup ini umpama Mesin Pengasah,samada ia menghancurkan anda atau menggilap anda..... Anda sendiri yang menentukannya."
"Laut mati..MATI hanya kerana ia menerima air dan tidak mengeluarkan setitik pun airnya.Ia sembelit dan sesak.Salah satu hukum hidup yang agung ialah hukum peredaran. Sentiasalah mengedarkan kebaikan dan kebaikan akan sentiasa mengedarkan anda."
"Jika kita tidak mampu menjadi garam untuk memasinkan ikan..jangan pula kita menjadi langau untuk merosakkan ikan tersebut."
"Apabila seorang Samurai sejati bertarung,Ia bersedia untuk menghadapi maut, tetapi yang lazimnya lawannyalah yang menemui ajal."
"Mereka yang berjaya sebenarnya lebih banyak gagal daripada yang tidak berjaya...hanya kerana mereka lebih banyak mencuba daripada mereka yang tidak berjaya." ANDA PERCAYA..... ANDA BUAT........ ANDA PASTI BERJAYA!!!

Sydney 2009 - Best

Sydney 2009 - Best
seks2u 468x60_01

"Tanam Pinang Rapat-Rapat, Supaya Senang Puyuh Berlari; Ku Pinang-Pinang Tak Dapat, Ku Beli Phero-X, Baru Jadi..." Phero-X : Teknik memikat Isteri melalui sains.
Powered By Blogger